Izstāžu zāles "Rīgas mākslas telpa" INTRO zālē no 21.janvāra līdz 8.martam būs skatāma mākslinieka Romāna Korovina personālizstāde "Ziema - vasara, ziema - vasara - nāve", portālam "Delfi" pavēstīja "Rīgas mākslas telpas" pārstāvji.

Mākslinieks Romāns Korovins savā personālizstādē "Ziema - vasara, ziema - vasara - nāve", kuru veido fotogrāmata, instalācija telpā un videodarbs, materializē domu, ka pat visnopietnākie, cilvēkam vissvarīgākie jautājumi savā būtībā ir banāli, un izpaužas ne tikai monumentālās simfonijās un grandiozos objektos, bet arī vissīkākajos un vissadzīviskākajos priekšmetos un situācijās.

Romāna fotogrāfijas caurvij šķietams vieglums - fotogrāfiska attēla kā mākslas objekta noliegums, pilnīgi pretēji fotomākslas (fine art photography) vai dokumentālās fotogrāfijas priekšstatiem par to, kādām formālām kvalitātēm būtu jāpiemīt attēlam, lai tas būtu skatītāja uzmanības cienīgs. Šajā gadījumā foto ir vienkārši domas materializēšanas līdzeklis. Atsevišķiem attēliem vai objektiem Romāna Korovina izstādē nav noteicošas nozīmes, vēstījumu veido to kombinācija - attēlu salikums noteiktā secībā kā komiksā vai videoklipa kadru plānā (storyboard) un sižeta līnijas turpinājums videodarbā.

Monotonais attēlu kārtojums fotogrāmatā un izstādē, tumšā tonalitāte un reizēm melanholiskā noskaņa nebūt netraucē Romānam kārtīgi sasmīdināt skatītāju. Viss var būt smieklīgs. Ikdienas pastaigu maršruts memoriālajā parkā "Lielie kapi", skats pa darbnīcas logu, rotaļas ar dēlu un augstceltnes atspīdums ūdenī. Bet tikpat labi varētu teikt, ka nekā smieklīga šajā paradoksu dienasgrāmatā nav.

"Katrs priekšmets zināmā apgaismojumā var kļūt baiss un biedējošs. Atliek tikai noskaņot savu apziņu un ieiet maģisko priekšmetu un ēnu pasaulē. Tam visam gribēju piešķirt pašdarbniecisku (home-made) raksturu, visa mana "mistika" ir baltiem diegiem šūta, reizēm neveikla, reizēm smieklīga un bērnišķīgi naiva, bet tad pēkšņi kļūst baisi... u-u-ū," stāsta mākslinieks Romāns Korovins.

It kā pa jokam tapušie darbi nekritizē mediju realitāti, reklāmas industriju vai politiski ekonomisko situāciju. Tie vispār neko nekritizē. Tie pēta mūsdienu cilvēka dabu - no kā tad sastāv šis urbānais, efektīvi funkcionējošais, izglītotais un reizēm pašreflektējošais Radības kronis?

"Kā cilvēcīgi pārdzīvot sasprindzinājuma laikmetu - tieši par to, manuprāt, arī ir Romāna Korovina darbi," stāsta Alise Tīfentāle - izstādes kuratore, mākslas kritiķe.

Romāns Korovins (dz. 1973.g.) ieguvis maģistra grādu mākslās Latvijas Mākslas akadēmijas Grafikas nodaļā profesora Gunāra Kroļļa meistardarbnīcā (1997). Kopš 1996. gada  Romāns Korovins ir viens no režisoriem studijā Vilks Studio, kas veido mūzikas videoklipus un reklāmas. Romāns ir arī režisējis Krievijas kulta grupas "Mumij Troll" (Мумий Тролль) videoklipus dziesmām "Dobroje utro, planeta!" (Доброе утро, Планета! 2003) un "Medvedica" (Медведица, 2003). Parodijas vai pat groteskas žanrā uzņemtajā klipā kariķētas situācijas izspēlē par gurķi un rozā lācīti pārģērbti aktieri, un savā ziņā šim Romāna radītajam populārās kultūras produktam piemīt līdzīgas iezīmes, kas raksturīgas viņa mākslai. Izstādēs mākslinieks piedalās kopš 1991. gada, viņa darbi bijuši skatāmi laikmetīgās mākslas izstādēs gan Rīgā, gan Ņujorkā, Maskavā, Berlīnē, Atēnās un citur. 2008. gadā mākslinieks nominēts prestižajai "Purvīša balvai" par izcilu sniegumu vizuālajā mākslā. 2007. gadā par personālizstādi Pay Half and Run! saņēmis apbalvojumu "Gada fotogrāfijas izstāde" "Latio" organizētajā konkursā "Latvijas Gada balva fotogrāfijā".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!